Peter Schinkel aan het woord

0

Peter B. Schinkel, Register Pensioen Adviseur, PHB Financieel Adviseur:

Hoe overleefd

Hoe wij de crisis hebben overleefd. Tja, de crisis heeft met name de hypotheekmarkt verlamd en niet zozeer de pensioen- en/of schademarkt. Hoe het ook zij door het verlies van de hypotheekmarkt hebben wij onze aandacht naar de pensioenmarkt verlegd, die er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat we al drie jaar te doen
hebben met een omzetconsolidatie.

2012

Prima resultaat, maar eerlijk gezegd is de kredietcrisis nog kinderspel met wat gaat komen.

2013

In 2013 gaan we voor complexe producten over op netto inkoop van voorzieningen. Klanten gaan ons rechtstreeks belonen voor onze dienstverlening die in het verleden ‘gratis’ was. Om de wederzijdse cultuurschok niet  tot een climax te laten komen in 2013 zijn wij inmiddels al bijna een jaar aan het experimenteren met dienstverleningsmodellen, en de verdienmodellen af te stemmen op onze cliënten. Wij denken de oplossing te hebben gevonden in verschillende varianten van servicecontracten voor
uiteenlopende doelgroepen. De ervaring heeft geleerd dat de klant geen moeite had met de provisie in de producten maar wel met de niet-transparante producten. De meeste klanten vragen eigenlijk toch weer om de advieskosten te verreken over de duur van de afname van het product of dienst, waarmee direct de uitdaging voor 2013 duidelijk is voor ons: het voldoen aan het verwachtingspatroon van de klant omtrent zijn servicecontracten en het uitbouwen hiervan, en de metamorfose doorstaan en te transformeren in een
accountantachtige organisatie die ontstaat door het clusteren van specialisme.

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.