Geen vertrouwen in welke bank dan ook

0

Consumenten hebben geen vertrouwen meer in hun eigen bank, ook niet in die van de concurrentie. Animo om over te stappen is er dan ook niet of nauwelijks.

Dat concluderen adviesbureau Roland Berger en marktonderzoeker GfK in een dinsdag verschenen studie. Het vertrouwen onder consumenten in de financiële dienstverlening daalde vorig jaar van 39 naar 33%; het vertrouwen in banken van 44 naar 40%. Volgens de onderzoekers heeft de financiële crisis grote impact gehad op de Nederlandse bankensector. “Het bankenlandschap is veranderd met drie banken met overheidssteun, twee genationaliseerde banken en het verdwijnen van niche spelers DSB en Friesland Bank”, stelt Roland Berger. De bankensector wordt gedomineerd door een beperkt aantal spelers, met ING, Rabobank en ABN voorop. Maar ze bieden allemaal dezelfde producten en diensten. “Hierdoor is hun onderscheidend vermogen tot een minimum beperkt. De banken weten de consument niet te interesseren”, aldus de onderzoekers.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.