Interesse in polisvoorwaarden is laag

0

Een groot deel van de Nederlandse consumenten (69%) vertrouwt er zonder meer op dat hun verzekeringen aan de verwachtingen voldoet. Men is daarom lang niet altijd geïnteresseerd in de polisvoorwaarden. Ruim de helft is matig of (zeer) slecht op de hoogte.

Dat blijkt uit de Consumentenmonitor 2014 van het Verbond van Verzekeraars. “Consumenten verwachten van hun verzekeraar duidelijkheid over wat wel of niet gedekt is op de polis, en over het eigen risico. Ze willen hierover geïnformeerd worden in begrijpelijke taal. Zolang ze daarmee de zekerheid hebben dat voor de hand liggende risico’s zijn afgedekt, zijn ze tevreden”, aldus het onderzoek.

Ook persoonlijke ervaringen bepalen het gevoel van zekerheid dat de consument heeft. Zowel hun eigen ervaring (44%) als de ervaringen van vrienden of bekenden (22%) spelen hierbij een rol. Ook een uitgebreide dekking draagt bij aan het gevoel van zekerheid (26%). Een hoge premie of de naamsbekendheid van de verzekeraar spelen in mindere mate een rol.

De Consumentenmonitor laat verder een lichte stijging zien in het imago van verzekeraars. De verzekeringssector krijgt een relatief hoger rapportcijfer dan banken, adviseurs, pensioenfondsen en de overheid.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten