Ingrid de Graaf aan het woord

0

Ingrid de Graaf, CEO ABN Amro Verzekeringen, Delta Lloyd: Als joint venture verenigt ABN AMRO Verzekeringen het beste van twee werelden: de verzekeringsexpertise van Delta Lloyd Groep, en het sterke merk en de distributiekracht van ABN AMRO Bank. Dat biedt ons veel kansen. Daarnaast staan we door het huidige zware weer ook voor veel uitdagingen. Ik verwacht dat de flexibiliteit en klantgerichtheid van de medewerkers in combinatie met gericht investeren om de kosten naar beneden te blijven brengen, het verschil gaat maken.

Uitdaging
De uitdaging waar we als financiële dienstverleners mee te maken hebben, is dat we aan de ene kant kosten moeten reduceren en aan de andere kant meer rendement moeten maken. Niet alleen aandeelhouders kiezen hiervoor. Ook klanten maken hun financiële beslissingen op basis van rendement. We moeten als verzekeraar dus op zoek naar hoe we nog meer toegevoegde waarde blijven bieden aan particulieren en bedrijven. Maar wel anno nu.

Trend
In een markt waar de product- & prijsverschillen kleiner worden zal het verschil meer en meer worden gemaakt door passendheid van het product, toegankelijkheid ervan en de ervaren dienstverlening. Transparantie blijft belangrijk. Net als betrouwbaarheid en toegankelijkheid. Klanten verwachten meer snelheid en zijn mondiger dan vroeger. Dit biedt kansen en maakt het extra belangrijk om hierop snel en adequaat te kunnen reageren. Het gaat er dus om dat  je wendbaar en flexibel bent. Kun je als verzekeraar blijvend inspelen op de steeds veranderende behoeften van de klant? Zo ja, dan doe je het goed in de ogen van de klant. En daar gaat het uiteindelijk toch om!

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.