50-plusser hecht aan integriteit

0

De 50-plus markt is hot. TeuwenSchouten heeft een aantal bedrijven in de UK te geanalyseerd, waaronder Axa en Aviva. Belangrijke overeenkomsten in de meeste gevallen zijn dat de bedrijven zich pas op de ouderenmarkt zijn gaan focussen toen zij erachter kwamen dat zij een overpopulatie aan 50-plussers in het bestand hadden.

Zo zijn Axa en Aviva bewe­zen merken die hun sporen in de financiële markt verdiend hebben en dus door de doelgroep als betrouwbaar worden ervaren. Deze doelgroepen waren al klant bij de bedrijven en zijn naar de volgende fase van hun leven gegroeid. Bij deze nieuwe fase passen andere produc­ten en diensten.

Opvallend is dat 50-plussers een duidelijke voorkeur hebben voor alle traditionele direct marketing kanalen.

Belangrijke feiten om rekening mee te houden bij de financial services markt:

• De doelgroep bestaat uit ervaren consumenten en heeft al vaker financiële transacties gedaan;
• Doelgroep is immuun voor marketing- en verkooptrucjes;
• De aangeboden diensten/producten moeten een betrouwbaar imago hebben;
• Marketing moet zorgvuldig aangepast worden aan de behoefte van de klant.

De belangrijkste waarden voor de doelgroep zijn:

• Integriteit;
• Empathie;
• Vertrouwen;
• Begrip voor de wensen van de doelgroep;
• Zorgzaam;
• Hoge emotionele betrokkenheid bij koopbeslissing;
• Goed geïnformeerd.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.