Met deze 3 tips bespaar jij tijd en dus geld

0

Ik blijf het ongelooflijk vinden: de pitstop in de Formule 1. Dat de pitstop bepalend kan zijn voor een podiumplaats heeft Ferrari afgelopen zondag duidelijk laten zien. Bij hen liep het niet helemaal soepel, maar bij de andere teams heb ik me weer verbaasd over de snelheid en vooral het efficiënte werken van de meeste pit crews. Daar kan menig bedrijf nog wat van leren!

”Dat efficiënt werken goed is voor je onderneming, hoef ik niemand uit te leggen. Tijd is nou eenmaal geld”

Dat efficiënt werken goed is voor je onderneming, hoef ik niemand uit te leggen. Tijd is nou eenmaal geld. En zeg nou zelf: je wilt jouw kostbare tijd toch het liefst besteden aan je klant en het geven van advies? Maar hoe zorg je dat de rest van je onderneming ook gewoon blijft draaien?

Weet waar je specifieke kennis kunt halen

Jij komt ze ongetwijfeld ook tegen in je adviespraktijk: de ondernemer die een huis gaat kopen en de particulier die een huis gaat verhuren. Vaak zijn deze klanten geen dagelijkse kost en hen adviseren neemt vaak net iets meer tijd in beslag. Tenminste, wanneer je alles alleen wilt doen.

Je kunt er namelijk ook voor kiezen om op dit soort momenten je eigen pit crew in te zetten. Met een sterke partij achter je krijg je toegang tot specifieke informatie en de kennis van relevante business partners. Zo weet je snel alle ins en outs over een bepaald product. Dat scheelt jou weer uitzoekwerk en dus tijd. Tijd die je beter kunt besteden aan het te woord staan van bestaande of nieuwe klanten.

Maak gebruik van een uitgebreid assortiment

De beste motor, de ideale banden en de juiste benzine worden in de Formule 1 niet geselecteerd door de coureur. Hij heeft wel wat beters te doen, namelijk als eerste over de finish komen.

Dus waarom zou jij als financieel adviseur wel je eigen assortiment samenstellen? Dit kun je beter overlaten aan een partij die met business partners zoals geldverstrekkers, verzekeraars, beleggingsmaatschappijen en notarissen de beste deals kan sluiten.

Naast dat dit je veel tijd oplevert, krijg je vaak ook een groter assortiment tot je beschikking. Zo heeft onze pit crew onlangs geregeld dat de kantoren die bij Huismerk zijn aangesloten toegang krijgen tot Tulp Hypotheken. Een partij die erg selectief is in de keuze van zijn distributiekanaal en dus lang niet voor elke adviseur toegankelijk is.

Krijg je eigen flexibele schil

Bemiddelingswerkzaamheden zijn onlosmakelijk verbonden met het aanvragen van een hypotheek. En of je die nu zelf doet of laat uitvoeren door je eigen binnendienst: in beide gevallen durf ik te stellen dat je goedkoper uit bent wanneer je dit onderdeel uit handen geeft.

Als je het zelf niet meer doet, heb je 5 tot 10 uur per dossier over. Tijd die jij vast nuttig weet te besteden. Verzorgt jouw binnendienst de werkzaamheden? Dan heb je waarschijnlijk een vaste medewerker in dienst die ook geld kost op de momenten dat het wat rustiger is. Slimmer is het om gebruik te maken van je eigen pit crew. Een team dat de bemiddelingswerkzaamheden voor jou uitvoert, voor de dossiers en in de perioden die jij selecteert. Wel zo efficiënt.

Kortom, wil jij als ondernemer echt tijd en kosten besparen? Dan is het uitbesteden van alle zaken die niet tot jouw kernactiviteiten behoren een slimme zet. Benieuwd hoe onze pit crew jouw onderneming verder kan helpen? Lees hier wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Dit is een partnerbijdrage van Huismerk.

Nooit meer financieel nieuws missen? Kies welk platform het best bij u past en volg InFinance op:
Facebook, Twitter en/of LinkedIn

Deel dit artikel

Over de auteur

HUISMERK

Op 1 september 2015 lieten we de hypotheekmarkt kennismaken met een vernieuwend serviceconcept: HUISMERK. Dé aftrap van financiële dienstverlener ROMEO. Met een mooie club ervaren en enthousiaste vakspecialisten ondersteunt HUISMERK onafhankelijk financieel adviseurs bij hun dagelijkse werkzaamheden. Tevreden leden zijn onze graadmeter.