Meer klanten? 3 tips voor een groter netwerk

0

Ben je op zoek naar nieuwe klanten, maar twijfel je over je aanpak? De ultieme succesformule bestaat niet, maar ik kan je wel met een aantal tips op weg helpen. Er is een legio aan promotiemiddelen beschikbaar en elk advieskantoor is anders. Voor de een voldoet misschien een nieuwe, frisse internetsite, terwijl de ander meer baat heeft bij gevelreclame.

” Zorg dus dat je je goed profileert online. Een duidelijke, vindbare site is dan ook een must.”

De local hero van financiële dienstverlening word je niet zomaar, het begint met een (compact) sales-marketingplan. En realiseer je ook dat je dienstenpakket, directe concurrentie en de lokale huizenmarkt een rol spelen. Welke aanpak je ook kiest om nieuwe klanten te werven, zorg dat je een goede basis legt.

Zet jezelf goed op de kaart

Om te beginnen: laat potentiële klanten duidelijk blijken waar jij goed in bent. En laat zien waarin jij je onderscheidt van concurrerende adviespraktijken. Bijvoorbeeld dat je naast hypotheken ook verzekeringen en kredieten aanbiedt. Of dat je ook webcamadvies verleent. Of dat je extra services verleent zoals belastingaangiften en aankoopbegeleiding.

Steeds meer consumenten gebruiken het internet om hun droomhuis te vinden, hypotheeknieuws te lezen of een onafhankelijk adviseur te zoeken. Speel daar op in! Zorg dus dat je je goed profileert online. Een duidelijke, vindbare site is dan ook een must. Daarnaast kunnen social media berichten en reviewsites zoals Advieskeuze.nl je meer websiteverkeer opleveren. Voorwaarde is wel dat je investeert in onderhoud; je profiel moet altijd volledig en up-to-date zijn!

Investeer in lokale marketing

Wil je meer klanten aan je binden, dan ontkom je niet aan marketingactiviteiten. Dat betekent niet dat je daar zelf veel tijd en geld aan hoeft te besteden. Sterker nog; ik raad adviseurs aan om te kiezen voor ondersteuning op dat vlak. Dat kan gemakkelijk als je bent aangesloten bij een full service formule.

Van een full service formule mag je brede ondersteuning verwachten, dus ook als het gaat om marketing. Wil je in contact komen met een specialist die voordelig een site, nieuwsbrief of social campagne voor je ontwikkelt? Geen probleem. Ook als je interesse hebt in gevelbelettering of een advertentie wilt opmaken, dan kan (een samenwerkingspartner van) de formule je helpen. Door dit soort zaken uit te besteden, heb jij meer tijd over voor advies!

Ontdek de waarde van internetleads

Natuurlijk ben je op zoek naar klanten voor wie je direct aan de slag kunt. Denk aan mensen die hun eerste koopwoning willen financieren of hun hypotheek willen oversluiten. We weten dat een grote groep zich in deze fase op het internet begeeft. Dan is het een logische stap om hypotheekleads bij een specialist in te kopen.

Hoe dat werkt? Door gerichte internetcampagnes op te zetten, in dit geval speciaal voor mensen die interesse tonen in een hypotheek, kan zo’n partij een database met waardevolle leads opzetten. Op basis van jouw budget ontvang jij leads die je verder kunt opwarmen. Ben je aangesloten bij een formule, dan kun je zelfs tegen een gereduceerd tarief leads of directe afspraken inkopen.

Nieuwe klanten vinden? Laat je daarbij ondersteunen door de full service formule Huismerk. Voordelen van de formule: je profiteert van brede dienstverlening, waaronder ondersteuning bij het doorlopen van het compliance programma, de mogelijkheid om bemiddelingswerkzaamheden uit te besteden en handvatten om nieuwe klanten te werven.

Dit is een partnerbijdrage van Huismerk.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

HUISMERK

Op 1 september 2015 lieten we de hypotheekmarkt kennismaken met een vernieuwend serviceconcept: HUISMERK. Dé aftrap van financiële dienstverlener ROMEO. Met een mooie club ervaren en enthousiaste vakspecialisten ondersteunt HUISMERK onafhankelijk financieel adviseurs bij hun dagelijkse werkzaamheden. Tevreden leden zijn onze graadmeter.