Winnaars Adfiz Prestatie Onderzoek 2025

0

Nationale-Nederlanden, Scildon en Taf behoren tot de winnaars van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025. De uitreiking van de bokalen vond gisteravond plaats tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst.

Het Adfiz Prestatie Onderzoek kende vier categorieën: Duurzame ontwikkeling, Klantbelang, Ketenefficiency en Verzekerbaarheid. Nationale-Nederlanden ging er dit jaar met twee van de vier bokalen vandoor: Duurzame ontwikkeling en Ketenefficiency. Scildon won in de categorie Klantbelang en Taf in de categorie Verzekerbaarheid.

In totaal waren 39 verbeterinitiatieven of –projecten ingeschreven voor het onderzoek, verdeeld over 18 aanbieders. Daaruit zijn door de verschillende jury’s eind vorig jaar 12 genomineerden geselecteerd en uiteindelijk 4 winnaars bekend gemaakt.

Categorie Duurzame ontwikkeling

Nationale-Nederlanden won met het Schademeldportal zakelijke schades. Om duurzaam herstel van zakelijke schades te stimuleren heeft Nationale-Nederlanden in het Schademeldportal zakelijke schades deze optie als eerste keuze opgenomen. Met klanten die hiervoor kiezen wordt binnen een dag contact opgenomen om een afspraak te maken. De afwikkeling van de kosten loopt via Nationale-Nederlanden en de klant krijgt zes maanden garantie op de herstelde schade.

Categorie Klantbelang

Scildon won met Stoppen met roken is kiezen voor het leven. Met de Scildon Lifestyle Stoppen met Roken Overlijdensrisicoverzekering profiteren klanten al direct van de niet-rokerspremie en hoeven ze niet eerst twee jaar gestopt te zijn met roken. Om de stoppogingen kracht bij te zetten en de kans van slagen te vergroten, biedt Scildon in samenwerking met WeQuit – een specialist in hulp bij stoppen met roken – extra ondersteuning aan. Scildon zet met dit verzekeringsproduct in op een gezondere leefstijl én biedt daarbij support om het vol te houden.

Categorie Ketenefficiency

Nationale-Nederlanden won met Aplaza-koppelingen. Nationale-Nederlanden zet via Aplaza in op een volledig digitale keten via gegevenskoppeling van documenten, berichten, transactiegegevens en schadeclaims met het systeem van de adviseur. Zo wordt handmatige en dubbele invoer van gegevens voorkomen, wat besparing oplevert voor zowel het intermediair als de verzekeraar zelf.

Na eerder in 2024 de geautomatiseerde verwerking van documenten en berichten te hebben gerealiseerd, volgt nu de geautomatiseerde verwerking van transactiegegevens voor Particuliere verzekeringen en in 2025 voor Zakelijke verzekeringen.

Categorie Verzekerbaarheid

Taf won de bokaal met de AOV met toekomstbestendige dekking tot AOW-leeftijd. Door ondernemers een flexibele arbeidsongeschiktheidsverzekering aan te bieden die automatisch meegroeit met de AOW-leeftijd, verbetert Taf de zakelijke verzekerbaarheid.

Taf verwacht (zoals het er nu naar uitziet) dat ondernemers hiermee via de opt-out vrijstelling kunnen krijgen van de voorgestelde verplichte AOV. Dit biedt hen de flexibiliteit om een dekking te kiezen die beter aansluit bij hun persoonlijke situatie. En adviseurs kunnen toekomstbestendig advies geven met een product dat voldoet aan zowel huidige als toekomstige wettelijke eisen.

Foto: de winnaars op een rij (bron: Adfiz)

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.