Vereende ontwikkelt plan voor vertrek klanten

0

Het VereendeVertrekplan is een hulpmiddel voor adviseur om het gesprek aan te gaan met Vereende-klanten over terugkeer naar een reguliere verzekeraar.

Een deel van de klanten is bij de Vereende terechtgekomen vanwege individuele redenen, zoals veel schades, een rijontzegging, fraude of een betalingsachterstand. Voor deze klanten is een uiteindelijke terugkeer naar de reguliere markt beter, want daar betalen zij over het algemeen minder premie.

Om terug te kunnen keren is inzicht in en bewustwording nodig van zijn of haar gedrag, en de intentie tot en een daadwerkelijke verbetering van dat gedrag. In gesprekken tussen de klant en assurantieadviseurs is dit ook een belangrijk gespreksonderwerp: wat gaat de klant doen om naar een reguliere verzekeraar (terug) te kunnen gaan?

De Vereende heeft het VereendeVertrekplan geïntroduceerd om adviseurs te ondersteunen bij dit soort gesprekken. Het plan bestaat uit vier onderdelen die door de aspirant-klant moeten worden ingevuld.

Door het invullen en ondertekenen van het VereendeVertrekplan geeft een klant aan dat hij of zij geleerd heeft van zijn of haar eerdere gedrag en zich aan de afspraken houdt. Omdat de assurantieadviseur bij klanten van de Vereende jaarlijks checkt of deze klant nog wel thuishoort bij de Vereende, helpt dit formulier én het verbeterde gedrag bij de terugkeer naar een reguliere verzekeraar.

Het invullen van het VereendeVertrekplan is niet verplicht. Maar het kan de klant wel helpen om zich bewust te worden van zijn of haar eerdere gedrag, én verbeterd gedrag vergemakkelijkt de terugkeer naar een reguliere verzekeraar.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.