Tevredenheid zakelijke klant voor schadeverzekeraar bloeit tijdens corona

0

Zakelijke klanten oordelen tijdens de coronaperiode positiever over hun schadeverzekeraar dan daarvoor. Dat blijkt uit het jaarlijkse Klanttevredenheidsonderzoek voor de zakelijke markt, dat eind 2021 is uitgevoerd. Net als vorig jaar is Centraal Beheer de best scorende schadeverzekeraar.

Het onderzoek, in opdracht van het Verbond van Verzekeraars, meet de loyaliteit en tevredenheid van zakelijke klanten. In 2021 zijn ruim 1.400 zakelijke klanten ondervraagd over zeven deelnemende schadeverzekeraars.

De gemiddelde NPS (Net Promoter Score) voor de totale markt komt in 2021 uit op -4. Dat is vergelijkbaar met de score van 2020, maar significant hoger dan in 2019 (-11). Wel zijn klanten iets minder positief over de aandacht die zij krijgen en de mate waarin zij zich als klant belangrijk voelen.

Centraal Beheer heeft, net als voorgaande jaren, de hoogste aanbeveelintentie (NPS: 9). Nationale Nederlanden realiseert als enige verzekeraar een verbetering van meerdere NPS-punten. Voor vier verzekeraars daalt de NPS, waarbij De Goudse het meest daalt.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.