
“SEH wil een club zijn waar je als adviseur bij wilt horen: krachtig, modern, professioneel en met lef.” Dat stelde directeur Maria Silveira gisteren tijdens het SEH Kennis & Innovatie Event. Voor de vele bezoekers was het een mooie gelegenheid om dat nieuwe imago te ondervinden.
Het NBC Nieuwegein vormde de achtergrond voor het jaarlijkse congres van de Stichting Erkend Hypotheekadviseur. Dit jaar waren ook niet-SEH-erkende adviseurs welkom en gezien de drukte bij sponsorstands op de beursvloer en in de plenaire zaal lieten velen die uitnodiging niet aan zich voorbij gaan.
Voor SEH is nú het juiste moment om te laten zien waar de club voor staat, vertelde Silveira tijdens haar openingswoord. “De erkend financieel adviseur heeft een duidelijke meerwaarde voor de consument. Alleen was dit tot nu toe wat minder zichtbaar naar de buitenwereld toe. We zijn hard bezig om dat te veranderen. We willen kracht, professionaliteit en trots uitstralen.” Silveira kondigde ook aan dat er vanaf mei een campagne start die SEH-adviseurs beter gaat positioneren bij de consument.
Stare down met Rico Verhoeven
De combinatie ‘professioneel en krachtig’ kwam als geen ander tot uiting toen Silveira en dagvoorzitter Harrie-Jan van Nunen op het hoofdpodium oog in oog kwamen te staan met wereldkampioen kickboksen Rico Verhoeven. Verhoeven deelde daar zijn levensverhaal en gaf zijn visie op discipline, doorzettingsvermogen en voortdurende zelfpontwikkeling. Tijdens een staredown probeerde Verhoeven Silveira en Van Nunen van de wijs te brengen; iets dat hem uiteindelijk niet lukte, want beiden bleven er uiterlijk koel onder.
Risico’s op de huizenmarkt
Maar voordat Rico Verhoeven het podium betrad konden bezoekers de hele dag door hun vakkennis op peil laten brengen tijdens plenaire sessies en masterclasses. Zo betrad onder andere woningmarkteconoom Sander Burgers (ING) het podium. Hij waarschuwde voor twee risico’s op de huizenmarkt: woningkrapte en klimaatverandering. Daarnaast hadden Sterre Verschoor en Michiel Eijsbouts van het satirische nieuwsmedium De Speld vooral de lachers op hun hand tijdens een live show.
Het Kennis & Innovantie Event sloot af met een drukbezochte borrel.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.