Nh1816 gebruikt iClaim voor afwikkeling autoschades

0

Per 1 april is Nh1816 gestart met het iClaim-platform voor een efficiëntere afwikkeling van autoschades. Het platform zorgt voor communicatie en autorisatie tussen schadebedrijven en Nh1816.

iClaim biedt functionaliteiten die bijdragen aan een efficiëntere afwikkeling van autoschaden. Het platform zorgt voor een snelle en betrouwbare communicatie en autorisatie tussen schadebedrijven en Nh1816, waardoor de afhandeling van schades versneld wordt. Bovendien kunnen herstelbedrijven gemakkelijk hun voortgang bijhouden en rapporteren via het iClaim systeem, wat leidt tot een transparanter proces.

De ervaringen van gebruikers worden nauwlettend in de gaten gehouden en waar nodig worden verfijningen tijdig doorgevoerd. Bedrijven die nog niet via iClaim werken, volgen de bestaande werkwijze. Voor samenwerkende financieel adviseurs wijzigt er niets in de werkwijze, alhoewel de afwikkeling van de schade sneller kan verlopen.

De samenwerking is begonnen met AAS Schadeherstel, die al ervaring hebben met iClaim. Spoedig daarna wordt een grotere groep herstelbedrijven van Louwman Schadebedrijven actief binnen iClaim.

Hagelcalamiteitenplan

In het hagelcalamiteitenplan van Nh1816 is voorzien dat hagelschadedossiers met scanbeelden van de eigen Nh1816 hagelscanner ook via iClaim ontvangen worden. Teamwise heeft dit voor het komend hagelseizoen al gereed. Zodra carrosserie en hagel naar tevredenheid lopen, wordt een onderzoek gestart naar het ontvangen van autoruitschaden via iClaim en schaden van niet-aangesloten herstelbedrijven.

Op termijn moeten alle relevante autoschadedossiers via de eigen Nh1816-omgeving binnen iClaim verwerkt worden.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.