De Hypotheker winnaar in onderzoek financiële sector

0

De Hypotheker is de grote ‘uitblinker’ in een onderzoek binnen de hypotheeksector. De partij scoort het hoogst op de waarde-strategieën ‘beste proces’, ‘beste product’ en ‘beste service’ en heeft de beste positionering.

Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 tot en met 5 op deze criteria. De Hypotheker heeft volgens haar klanten de beste positionering (3,9). BLG Wonen (3,7) en Obvion (3,6) volgen op enige afstand. De Hypotheker scoort met name hoog op geloofwaardigheid (4,0) en relevantie (4,0).

De Hypotheker heeft van alle partijen in de hypotheeksector ook de hoogste score op de waardestrategieën ‘beste proces’ (3,9), ‘beste product’ (3,4) en ‘beste service’ (3,9). BLG Wonen scoort het op een na hoogst op ‘beste proces’ (3,7), ‘beste product’ (3,3) en ‘beste service’ (3,5).

‘Even Apeldoorn Bellen’ beste slogan

Van alle slogans in de hypotheeksector scoort de slogan van Centraal Beheer ‘Even Apeldoorn Bellen’ (7,6) het best. ‘Jazeker. De Hypotheker’ (7,2) volgt op enige afstand op de tweede plaats. De slogans in de hypotheeksector worden gemiddeld het best beoordeeld (6,5) van alle slogans in de hele financiële sector.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.