Consument waardeert snelheid en gemak

0

Vier financiële dienstverleners hebben de Beste Service Award 2017 gewonnen voor het leveren van de beste service in hun sector volgens hun klanten: Ditzo (Verzekeren algemeen), Allsecur (Autoverzekeringen), Knab (Banken) en UnitedConsumers (Zorgverzekeringen).

De Beste Service Award wordt jaarlijks georganiseerd door reviewplatform Opiness op basis van de reviews die klanten geven. Het bedrijf met het hoogste rapportcijfer in een branche is winnaar. “Het bieden van snelheid en gemak door technologie is van groot belang voor consumenten momenteel. In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie”, aldus Opiness.

Ditzo kreeg het cijfer 7,8 op basis van 686 reviews. “De service van Ditzo wordt het meest gewaardeerd doordat alles snel en gemakkelijke te regelen is. De online features, de website, de chat, de sociale kanalen het spreekt hun klanten aan en zorgt voor mooie klantreviews”, aldus Opiness.

De winnaar in de categorie Autoverzekeringen, Allsecur, kreeg een 8,0 op basis van 1.497 reviews. De autoverzekeraar neemt deze Award voor de vijfde maal in ontvangst. “Het personeel wordt vriendelijk en deskundig gevonden en zeer gewaardeerd. De beloftes worden nagekomen en dat geven klanten dan ook terug. De prijs is wel een hele belangrijke factor. De gratis wintercheck daarentegen werd weer echt ervaren als een cadeautje.”

Klanten behagen

Knab kreeg van 431 klanten een 8,7 en neemt de Service Award Banken voor de tweede keer mee naar huis. “Deze nieuwkomer en pure internetbank weet klanten te behagen met alle gemakken van de online mogelijkheden en toch een persoonlijke service. Klanten zijn ook zeer te spreken over de proactieve houding en de duidelijke en relevante informatievoorziening.”

UnitedConsumers won de award in de categorie Zorgverzekeraars met een 8,8 (322 reviews). Opiness: “Het product is goed, de afspraken worden nagekomen en wanneer er vragen zijn is er altijd snel iemand beschikbaar die er alles aan doet om je te helpen die alles weet over waar je eerder over belde. Zorgen voor een goed CRM systeem is gouden greep geweest van UnitedConsumers en dit is terug te lezen in de reviews. Ook vinden klanten het sparen voor korting als je meerdere producten afneemt bij hen een enorme pre.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.