AFM: ‘Hoe verkoop je de polisvoorwaarden?’

0

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (Kkv) heeft de eerste editie van het magazine Goedgekeurd uitgebracht. AFM-bestuurder Femke de Vries gaat in hierin in op de Dashboardmodule Klachten en de samenwerking tussen Stichting toetsing verzekeraars en de toezichthouder.

Via het magazine wordt meer achtergrondinformatie gegeven over de thema-onderzoeken van het Kkv. De eerste editie staat volledig in het teken van klachten. Behalve de resultaten van het onderzoek naar klachtenbeleid en klachtenmanagement, gaat het blad ook in gesprek met AFM-bestuurder Femke de Vries.

Voorwaarden worden niet gelezen

De brede marketingkennis die aanwezig is bij verzekeraars zouden ze wat De Vries betreft moeten inzetten bij de informatievoorziening. “Ik zou het heel interessant vinden als verzekeraars er met die bril naar zouden willen kijken. Verkoop van het product is één ding, dat is natuurlijk core business. Maar hoe zorg ik er dan voor dat die klant ook begrijpt wat hij koopt? Hoe verkoop ik bij wijze van spreken de polisvoorwaarden? Dat is belangrijk, ook omdat mensen zo langzamerhand gewend raken aan het vakje ik ga akkoord, zonder de voorwaarden te lezen. Dat is niet goed, maar wel een werkelijkheid waarmee we rekening moeten houden.”

Lees hier het hele gesprek met Femke de Vries

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.