30 jaar Zwitserleven Gevoel

0

Het Zwiterleven Gevoel, wie heeft er geen beeld bij deze reclameslogan? Met een looptijd van op de kop af dertig jaar is het een van de langstlopende reclamecampagne van Nederland. Circa 90% van de Nederlanders kent de slogan die in 1996 werd opgenomen in de Grote van Dale.

De Dikke omschrijft het als een ‘onbekommerd gevoel met name ten aanzien van de postactieve levensfase, gebaseerd op het vertrouwen dat men een in financieel opzicht onbezorgd oude dag tegemoet gaat.’

Pensioen meer sexy maken

Het begon dertig jaar geleden met een commercial waarin Joop Doderer en Derek de Lint voor het eerst het Zwiterleven Gevoel portretteren. Vanaf 1988 is Kees Brusse het bekende gezicht van de slogan. Hij is de eerste die in de reclamefilms de exotische locaties bezoekt die zo typerend zullen worden voor de campagne. Huub Stapel en Ellen ten Damme volgden hem in 1996 op. Met hen wilde Zwitserleven een jongere doelgroep aanspreken. Chris Zegers nam tien jaar later het stokje van hen over. Waar Huub Stapel en Ellen ten Damme vooral de beleving van het Zwitserleven Gevoel in beeld brachten, riep Chris Zegers, ingegeven door de veranderde tijdgeest, kijkers op zo af en toe aan hun pensioen te denken. Twintig jaar later is die doelstelling actueler dan ooit tevoren.

Met drie van deze boegbeelden blikt de verzekeraar terug op 30 jaar Zwitserleven Gevoel. Daarnaast wordt een overzicht gegeven van dertig jaar campagne voeren.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.