Zakelijke schadeverzekeringen vergelijken in HIP Next

0

Met de nieuwe zakelijke vergelijker van HIP Next kunnen adviseurs voortaan zakelijke verzekeringsproducten snel en eenvoudig vergelijken. Voor hun zakelijke relaties kunnen ze een vergelijking maken van zelf geselecteerde verzekeringsproducten en krijgen ze direct een overzichtelijk resultaat gepresenteerd.

Volgens initiatiefnemer Hofstaete uit Naarden zijn alle relevante premie- en informatiebronnen al gekoppeld aan de zakelijke vergelijker. “Net zoals de techniek om te lezen en schrijven met de backoffice. De slimme en intuitieve flows leiden vanzelf naar het resultaat.”

Adviseur

“De adviseur kan de zakelijke vergelijker gebruiken voor zowel nieuwe als bestaande zakelijke relaties”, aldus Hofstaete. “Bij een bestaande zakelijke relatie worden bepaalde gegevens alvast voor-ingevuld, zodat de adviseur dat niet elke keer zelf hoeft te doen. Bij een nieuwe relatie start het proces met het selecteren van het soort bedrijf. Daarna kan de adviseur gemakkelijk een vergelijk maken voor één of meer producten. Om tot een goed premievergelijk te komen vult de adviseur per product een aantal vragen in. Bijvoorbeeld ontbrekende bedrijfsgegevens, gewenste dekkingen en branche specifieke vragen. Na het invullen van de vragen ziet hij een overzicht van de maatschappijen en premies waar het product ondergebracht kan worden. Daaruit maakt hij zelf een selectie maken voor de vergelijking.”

Maatwerk

Bij bijzondere risico’s of special limits kan de adviseur ervoor kiezen om een maatwerk traject in te gaan voor dat product, in samenwerking met de binnendienst/acceptant. De adviseur kan uit het resultaat een verzekering selecteren en van één of meer producten gemakkelijk een offerte maken voor zijn relatie. Voor een bestaande relatie is de offerte meteen ook een overzicht van zijn nieuwe situatie. Dit kan bestaan uit nieuwe producten, gewijzigde producten en ongewijzigde producten.

Backoffice

Hofstaete: “Als de offerte is goedgekeurd, worden nog enkele slotvragen gesteld om alles compleet te hebben. Na het aanvragen worden de nieuwe en gewijzigde producten direct verwerkt in de backoffice. Hiervoor is geen handmatig werk meer vereist. Zowel de adviseur als de relatie krijgen een mail met een overzicht van de aanvraag.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.