Zakelijke klant meer tevreden over verzekeraar

0

De waardering die zakelijke klanten hebben voor schadeverzekeraars is vorig jaar omhoog gegaan. Zowel de dienstverlening, de premie als de verzekering zelf worden beter beoordeeld dan in 2019. Centraal Beheer (schade) en Sazas (inkomen) op basis van hun NPS-score overall de best scorende verzekeraars.

Dat blijkt uit de publicatie van het Klanttevredenheidsonderzoek voor de zakelijke markt, dat eind 2020 is uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse, in opdracht van het Verbond van Verzekeraars. Het jaarlijkse onderzoek heeft als doel het meten van de loyaliteit en tevredenheid van klanten van zakelijke schade- en inkomensverzekeraars. In 2020 zijn in totaal bijna 2.600 zakelijke klanten ondervraagd over 13 deelnemende verzekeraars. Klanten zijn vooral tevreden over het contact per e-mail, het telefonisch contact en de informatie op de website.

Verbeterpunt

Het onderzoeksresultaat van de inkomensverzekeraars is over het algemeen genomen stabiel, met op een aantal aspecten een stijging ten opzichte van vorig jaar, zoals bij het oordeel over telefonisch contact en de klantvriendelijkheid. Zowel bij de schade- als inkomensverzekeraars is de wijze waarop verzekeraars met vragen omgaan een verbeterpunt.

Klik om toegang te krijgen tot kto-zakelijk-2020.pdf

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.