Verzekeringsprofessional moet nieuwsgierig blijven

0

De verzekeringsprofessional anno 2013 moet een mix van online en offline vaardigheden beheersen om te overleven in de branche.  Dat zegt directeur Larry van der Schoor van Welten:  ,,Je moet zowel thuis zijn in de wereld van webinars en WhatsApp als een goed gesprek kunnen voeren aan de keukentafel. Daarbij gaat het niet alleen om de verzekering, maar ook om de verzekeringsbalans en het verzekeringsbedrijf. (…) Net als de moderne arts zal ook de financiële sector uit haar ivoren toren moeten komen.”

Tot 2015 kan het huidige aantal van 250.000 mensen die werken in de financiële dienstverlening nog wel eens afnemen met 25%. Van der Schoor waagt zich aan deze voorspelling op basis van de 14.000 banen die sinds
begin vorig jaar zijn geschrapt bij banken en verzekeraars. Volgens Van der Schoor is ‘vakbekwame menselijke nieuwsgierigheid’ essentieel om als werknemer te overleven in de branche.

Communicatie wordt volgen de Welten-directeur hét specialisme en bij de werving van personeel gaan karaktermodellen een veel belangrijkere rol spelen. ,,Daarbij kun je denken aan mensen uit de zorgsector,
maar ook aan mensen die de hogere hotelschool hebben gedaan. Verbindende vaardigheden zijn heel belangrijk.” 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.