Verzekeringsbehoefte consument neemt af

0

Volgens Univé willen steeds meer klanten alleen nog dat verzekeren wat echt noodzakelijk is. Op deze afnemende verzekeringsbehoefte speelt de coöperatieve verzekeraar in door klanten te helpen met het voorkomen van risico’s en het beperken van de gevolgen als er toch iets misgaat.

Joost Heideman, CEO Coöperatie Univé: “De nadruk schuift op van het traditioneel verzekeren van risico’s, naar het helpen van klanten bij het voorkomen van risico’s. Wij zijn ervan overtuigd dat de meeste mensen een drijfveer hebben om elkaar te helpen. Zo is ons bedrijf ruim twee eeuwen geleden ook ontstaan. En zo zien we ook onze toekomst.”

Dankzij haar solvabiliteitsratio van 348% en een winst van 9 miljoen euro over 2017 is Univé volgens Heideman prima in staat om deze strategische koerswijziging door te voeren.

Nieuwe toekomstfilosofie

Een voorbeeld van een nieuw product dat aansluit op de nieuwe toekomstfilosofie van Univé is de samen met zelfstandige ondernemers ontwikkelde Flexibele Inkomensverzekering voor zzp’ers bij ziekte en ongevallen. Maar ook het concept Langer Thuis met Univé, voor ouderen die langer thuis willen blijven wonen en wat extra hulp kunnen gebruiken. Zorgeloos Online tenslotte is een innovatieve dienst waarbij klanten worden beschermd tegen digitale inbrekers. Met een hulplijn om snel te kunnen handelen als er iets misgaat.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.