Achmea meldde gisteren dat het in schrijnende gevallen toch behandelingen gaat vergoeden in het Slotervaartziekenhuis te Amsterdam. Daarnaast krijgen gedupeerden de mogelijkheid om over te stappen naar een andere verzekeraar. De Consumentenbond pleit voor een volledige vergoeding. “Verzekerden mogen geen slachtoffer worden van het conflict tussen Achmea en het Slotervaart Ziekenhuis.”
De Consumentenbond vindt dat verzekerden van Achmea gedurende het hele verzekeringsjaar nog volledige vergoeding mogen verwachten van hun behandelingen in het Slotervaart, of deze nou voor of na 1 april starten. Deze consumenten hebben voor het hele jaar een verzekering afgesloten bij Achmea in de veronderstelling tegen volledige vergoeding terecht te kunnen in het desbetreffende ziekenhuis.
Verzekerden die de zekerheid willen hebben dat de kosten van het Slotervaart volledig worden vergoed, moeten de mogelijkheid hebben de basisverzekering bij Achmea tussentijds op te zeggen en te kiezen voor een verzekeraar die Slotervaart wel heeft gecontracteerd, aldus de Bond.
Op 18 februari beloofde Achmea in het televisieprogramma TROS Radar voor alle individuele verzekerden met een oplossing te komen. Spreekt de oplossing de verzekerde niet aan, dan mag deze de verzekering bij Achmea opzeggen. Achmea kondigde na 1 januari aan geen contract te sluiten met het Slotervaart ziekenhuis. Voor nieuwe behandelingen in het Slotervaart geldt vanaf 1 april dat er geen volledige vergoeding meer gegeven wordt. Voor al lopende behandelingen worden de kosten wel volledig vergoed.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.