Verzekeraars sluiten aan bij campagne Aflossingsblij

0

De NVB-campagne ‘Word ook aflossingsblij’ krijgt in het najaar een vervolg. Dan sluit ook het Verbond van Verzekeraars zich aan. Naast bewustwording komt het accent in de vervolgcampagne te liggen op de mogelijkheden voor mensen die niet in staat zijn om een nieuwe hypotheek af te sluiten.

De Nederlandse Vereniging van Banken startte op 1 oktober vorig jaar met de publiekscampagne. De campagne heeft in totaal 9 miljoen mensen bereikt. Daarvan hebben er 235.000 zich verder verdiept in het onderwerp op de site aflossingsblij.nl, bleek uit een eerste evaluatie.

Nieuw accent

Veel mensen treffen nu al maatregelen om de hypotheek af te lossen of zijn zich ervan bewust dat ze aan het einde van de looptijd voldoende inkomen moeten hebben om de lasten van hun hypotheek te kunnen blijven dragen.  “Maar er zijn ook mensen die niet sparen of waarbij het inkomen, bijvoorbeeld door pensionering, onvoldoende is voor een nieuwe hypotheek. In het vervolg van de campagne zal het accent, naast bewustwording, liggen op de mogelijkheden die deze groep heeft om tijdig maatregelen te nemen. Door bijvoorbeeld de hypotheek om te zetten, door te gaan sparen of door af te lossen”, aldus de NVB en het Verbond in een gezamenlijke verklaring.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.