Vertrouwen klant in verzekeraar bergopwaarts

0

Klanten zijn veel minder negatief over verzekeraars dan verzekeraars denken. En positiever over de eigen verzekeraar dan over de sector.

Dat is een van de opmerkelijkste uitkomsten uit het onderzoek dat marktonderzoeksbureau GfK opzette ter gelegenheid van zijn jaarcongres. De uitkomst is een mooie opsteker voor de verzekeringssector, die de laatste jaren serieus werk heeft gemaakt van vernieuwing en verandering van cultuur. Een vernieuwing die overigens nog altijd beter zichtbaar moet worden bij de klanten, vindt algemeen directeur van het Verbond Richard Weurding. Hij noemde tijdens het GfK-congres een groot aantal structurele veranderingen in processen, producten en dienstverlening die de sector in de afgelopen jaren heeft gerealiseerd in het kader van het programma VerzekeraarsVernieuwen. Allemaal vanuit de gedachte om het klantbelang centraal te stellen. Weurding: “Structurele versterking van de positie van de consument is de basis voor een gezonde en duurzame financiële dienstverlening.”

Lees hier meer… 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.