Versoepeling termijnen renteaanbod bij Munt

0

Munt Hypotheken springt flexibeler om met de regels die gelden voor het renteaanbod en het bindend renteaanbod. Adviseurs hoeven aanvragen niet langer getekend retour te sturen en krijgen in ieder geval tot 14 april de ruimte het bindend renteaanbod te accepteren.

De hypotheekverstrekker wil hiermee gedurende de ongewone omstandigheden meer flexibiliteit creëren. Chris Oosterling, commercieel directeur bij Munt: “Nu er niet langer een getekend rente aanbod retour wordt geëist en we de termijn voor het bindend rente aanbod verruimen, maken we het leven van de adviseur en de klant makkelijker. Dat past bij hoe we als Nederland gezamenlijk deze crisis moeten aanpakken.”

Munt-tips voor advies op afstand

In een whitepaper zet Munt tien adviezen op een rij, waarmee adviseurs op afstand nog steeds goed in staat zijn advies te geven. Die variëren van extra aandacht voor de dynamiek van gesprekken per telefoon en de keuze om te videobellen of alleen audio te gebruiken. Een aantal van deze adviezen zijn:

  1. Vraag vooraf documenten op

Waar normaliter in een persoonlijke afspraak (een deel van de) documenten worden meegenomen, is het nu verstandig alle benodigde documenten vooraf digitaal op te vragen. Spreek af hoe uw klant deze documenten bij u gaat aanleveren. Zijn ze eenmaal binnen? Bekijk ze dan aandachtig, zo kunt u uw klant nog vragen een ander of beter leesbaar document aan te leveren.

  1. Worstel door de onwennigheid

Het voeren van adviesgesprekken over de telefoon kan onwennig zijn. Worstel uzelf daar doorheen en test verschillende aanpakken. Dan kan het uw advisering naar een hoger plan brengen. Die onwennigheid kan ook gelden voor uw klanten. Houd daar rekening mee.

  1. Stem af: videobellen of alleen audio?

Duidelijk hebben via welk kanaal u elkaar spreekt en op welke manier, kan helpen het uiteindelijke gesprek beter te laten verlopen. Mocht videobellen voor uw klant niet wenselijk zijn, overweeg dan voor te stellen dat u zichtbaar bent maar u uw afspraak niet kunt zien.

  1. Maak efficiënt gebruik van de tijd

Telefonisch overleg duurt in de regel korter en biedt minder ruimte voor koetjes en kalfjes. Er is gewoonweg sprake van wat minder interactie. Gebruik daarom de tijd goed en zorg dat u bijvoorbeeld niet tijdens het bellen de werkgeversverklaring nog moet inzien. Het afstemmen van een lijstje te bespreken punten kan hier zeker aan bijdragen. Positieve noot is dat de adviseur effectief meer gesprekken op een dag kan voeren.

  1. Neem de regie

Meer nog dan in een persoonlijke afspraak wachten mensen op u als adviseur om de touwtjes in handen te nemen. Neem de regie en presenteer uw advies in hapklare brokken. Vermijd stiltes zoveel mogelijk, die kunnen tijdens een telefoongesprek nog vreemder ervaren worden dan normaal.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.