Verbindend Corona Serviceplatform voor verzekeraars

0

Met het nieuwe Serviceplatform Corona biedt het Verbond van Verzekeraars zijn leden toegang tot een groot netwerk van specialisten om samen te werken aan oplossingen op korte en lange termijn. Verzekeraars kunnen via het platform vragen stellen, waarna vraag en aanbod bij elkaar wordt gebracht.

De deelnemende specialisten ondersteunen verzekeraars op het gebied van de NOW-regeling en bij vragen over de impact van COVID-19 op contractuele verplichtingen of bijvoorbeeld de herbalancering van de beleggingsportefeuille. Na een eerste vrijblijvend contact, bepalen de leden zelf of een vervolgtraject of commerciële opdracht nodig is.

Open platform

Het Serviceplatform Corona is een concreet resultaat van het open platform waaraan het Verbond van Verzekeraars al een jaar of twee werkt. “Via dit open platform delen we actief kennis met onze leden en relevante partijen, om zo meerwaarde te creëren in de financiële sector. Met dit nieuwe initiatief kunnen we organisaties in tijden van crisis doelgericht aan elkaar verbinden”, aldus Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond.

Deelnemers

Het nieuwe platform bestaat uit een netwerk van 13 bedrijven. Naast de partners CED, Cognizant en Sprenkels & Verschuren, bieden ook de volgende organisaties waar het Verbond een intensieve samenwerking mee heeft hun expertise aan: Allen & Overy, Boston Consulting Group, Deloitte, Ekelmans & Meijer, EY, Houthoff, IG&H, Ipsos, KPMG en PwC.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.