Van product- naar beelddenken

0

Later is al begonnen. Wil je als financieel adviseur de boot niet missen, maak dan gebruik van trends om innovaties te realiseren die tot meer omzet leiden. In het nieuwe adviseren wordt beeldvorming en beleving belangrijker, voorspelt trendwatcher Mark Schipper. Geen koele cijfers, maar het visualiseren van getallen en adviezen.

Met die boodschap betreedt trendwatcher, trendactivator en snelbinder Mark Schipper op 29 maart het podium van InFinance Day.

Met quotes als ‘Vernieuwen doe je niet met iedereen’, ‘Jij wilt je klanten bereiken, maar klanten willen jou ook bereiken’ en ‘Gewenning en gewoonte, je mag ze doorbreken om verder te komen’, weet Schipper zijn toehoorders te prikkelen om actief aan de slag te gaan met de dag van morgen. En als we het dan over morgen hebben, wat komt er dan allemaal op je af? Welke trends spelen er in de financiële dienstverlening en wat speelt daarbuiten dat ook jouw dagelijkse adviespraktijk kan gaan beïnvloeden?

Van product- naar beeldenken

In het nieuwe adviseren wordt beeldvorming en beleving belangrijker, voorspelt Schipper. Geen koele cijfers, maar het visualiseren van getallen en adviezen. Beeld verandert het dagelijks leven, zegt Schipper. “Het kan ons verwonderen, verrassen en verrijken. En als de impact groot genoeg is verandert het onze tijdgeest. Maar ook een pakkende zin geeft je energie, je kunt er betekenis aan geven en er naar gaan handelen. Het gebruik van beeldtaal wordt een belangrijk onderdeel van het advies.”

Lees hier het hele interview met Mark Schipper in de e-Infinance Special InFinance Day

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.