Vakbeurs Hypotop inspireert uw binnendienst

0

Hypotop is het jaarlijkse evenement voor de binnendienstmedewerker die vooruit wil. De kennis en vaardigheden die hier worden opgedaan helpen de kantooreigenaar om zijn binnendienst te veranderen in een commercieel en winstgevend klantteam. Hypotop wordt voor het eerst georganiseerd op donderdag 14 november in Spant te Bussum.

Het beste team wint de wedstrijd

Op het financieel advieskantoor zorgt de binnendienstmedewerker al jaren voor het (eerste) klantcontact en een vlekkeloze administratieve afwikkeling van het adviestraject. De binnendienst is het visitekaartje van het kantoor.

De bemiddeling digitaliseert

De gemiddelde vergoeding voor financieel advies is de afgelopen jaren behoorlijk gedaald. De winstmarge van het advieskantoor kan verder onder druk komen te staan. Daarnaast worden standaard bemiddelingsactiviteiten geautomatiseerd en kan de consument steeds meer zelf doen. Door de toenemende digitalisering en de noodzaak om efficiënter te gaan werken, lijkt de functie van binnendienstmedewerker in de toekomst te sneuvelen. Is dat een voldongen feit? Zeker niet!

Opnieuw uitvinden

Advieskantoren die zich actief profileren krijgen aantoonbaar meer nieuwe en loyale klanten. Feit is dat de adviseur vaak geen tijd heeft (of maakt) om te investeren in een goede bedrijfsprofilering. Dat is zonde, want onderzoek bewijst dat een structurele aanpak omtrent reviews tenminste twee klanten per maand extra kan opleveren. Ditzelfde geldt voor een consequente bediening van klantbeheersystemen.

Een financieel adviseur is de regisseur van de financiële huishouding van zijn klant. Maar hoe zorg je nu dat die klant weet bij wie hij het beste terecht kan? Hoe kiest hij de voor hem beste adviseur? Die belangrijke beslissing ligt in handen van de huidige binnendienstmedewerker. Als de bemiddeling grotendeels geautomatiseerd is door data-ontsluiting en effectieve, kostenbesparende workflowsystemen, ontstaat tijd voor een efficiënte en effectieve klantaanpak.

De nieuwe leadgenerator

De binnendienstmedewerker is van nature administratief vaardig, dus is het logisch dat het managen van een klantbeheer- en reviewsysteem tot het standaard takenpakket behoort van deze functie. Bovendien heeft hij/zij in de regel het meest contact met de klant bij de afwikkeling van een advies. De brug naar de consument is daarom kort. Voor de kantooreigenaar een uitgelezen kans om de binnendienst te evolueren tot commerciële afdeling, ofwel Client Officer. In het Client Officer magazine wordt tevens de nieuwe opleiding uitgelicht waarmee de binnendienstmedewerker wordt opgeleid tot gecertificeerd Client Officer (CCO).

Inspiratie voor een toekomstbestendig kantoor

Een toekomstgerichte adviseur investeert de komende jaren in de omscholing van zijn administratieve binnendienst tot commercieel relatiemanagement. Hierdoor ontstaat een sterke taakverdeling. De binnendienst profileert het advieskantoor optimaal en onderhoudt structureel contact met de klant en de adviseur levert een financieel plan op maat. Op deze wijze verdient de binnendienst zichzelf per maand aantoonbaar terug en bouwt het kantoor aan een bestendige marktpositie met een duidelijke doelgroep en loyale klantenkring.

Hypotop is het jaarlijkse evenement dat de kantooreigenaar helpt om zijn/haar binnendienst in de komende jaren te veranderen in een commercieel en winstgevend klantteam. Hypotop is exclusief voor de binnendienstmedewerker die vooruit wil en wordt voor het eerst georganiseerd op donderdag 14 november in Spant (voorheen: ‘t Spant) te Bussum.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.