‘Univé wil mentaliteit van het merk laten voelen’

0

Univé heeft maandag 19 juli een nieuwe tv-commercial gelanceerd. Met de reclamespot, die naast tv ook op diverse online platforms wordt vertoond, start de coöperatie een merkcampagne waarmee het ‘de mentaliteit van het merk’ wil laten zien en voelen.

“Univé is meer dan een verzekeraar en bemiddelaar. Als ledenorganisatie mogen onze leden veel meer van ons verwachten dan een goed advies of een verzekeringspolis”, zegt Ron Bavelaar (foto), voorzitter van de Raad van Bestuur van Coöperatie Univé. “Met haar unieke klantbenadering onderscheidt Univé zich van andere aanbieders en dat willen we overbrengen.”

Eerste commercial sinds zeven jaar

Hoewel Univé sinds 2009 prominent zichtbaar is rond de uitzendingen van Studio Sport en Sportjournaal, is het zeven jaar geleden dat het merk met een commercial op tv was. Waar de coöperatie destijds de zendtijd benutte om haar verzekeringsproducten onder de aandacht te brengen, kiest ze met haar nieuwste commercial bewust voor nadruk op de waarden van het merk.

‘Meer dan een verzekeraar’

Hoewel bij het grote publiek goed bekend is dat Univé verzekeringen biedt en advies geeft, is die product gebaseerde perceptie volgens Ron Bavelaar te smal. “We zijn meer dan een verzekeraar en een bemiddelaar en dat willen we met de commercial laten voelen. We zijn een regionaal betrokken coöperatie die haar leden helpt om plezieriger en veiliger te kunnen wonen, te leven en te ondernemen. Dat doen we door risico’s niet alleen te verzekeren, maar ze ook te helpen voorkomen en beperken. Op een proactieve manier, zoals de lokale adviseur in de commercial goed laat zien, zorgen we er zo voor dat de kans op materiële schade, financiële gevolgen en bovenal emotioneel leed minimaal is. En dat geeft onze leden zekerheid. De coöperatieve grondslag maakt dit uitgangspunt mogelijk. De kracht van een ledenorganisatie is immers het collectief van de leden zelf. En daarom zijn ook al onze initiatieven gericht op hun belang.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.