Stappenplan AOV-onderhoud

0

Op basis van ervaringen uit de adviespraktijk heeft FinRust samen met Bureau DFO een stappenplan ontwikkeld voor een effectief AOV-onderhoud. Tijdgebrek en het ontbreken van een vloeiend en snel proces zijn volgens de initiatiefnemers drempels voor adviseurs om dit onderhoud goed vorm te geven.

Dit stappenplan moet adviseurs helpen om over die drempel heen te stappen. De noodzaak voor AOV-onderhoud komt volgens Marco Kok, directeur van KOK Advies en FinRust voort uit het klantbelang en wordt bevestigd door eisen vanuit de WFT en AFM en uitspraken van het Kifid. “Verder betalen klanten voor een lopende arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) vaak een abonnementsvergoeding aan de adviseur. Adviseurs moeten dit abonnement invulling geven en waarde toevoegen voor de klant. Veel adviseurs zullen het herkennen; door drukte blijft dit langer liggen dan gewenst.”

Stappenplan

Het stappenplan geeft adviseurs een handvat om het AOV-onderhoud voor hun eigen klanten vorm te geven. Het proces is samengesteld met hulp van Bureau DFO en het stappenplan is in de praktijk getest bij onder andere KOK Advies. Bij het stappenplan zitten ondersteunende materialen als voorbeeld e-mails, vragenlijsten en een voorbeeldrapport. Marco Kok: “We hopen hiermee adviseurs te helpen hun klanten nog beter van dienst te zijn en tegelijkertijd aan alle regelgeving te voldoen.”

De AOV-onderhoud toolkit kan hier worden aangevraagd.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.