Met het label Traksi betreedt volmachtbedrijf Bouy Underwriting Agency het netwerk van Söderberg & Partners middels een partnership.
S&P versterkt naar eigen zeggen hiermee de klantbediening in het nichesegment van wagenparken. Bij het gebruik van Traksi wordt actief gestuurd op positief rijgedrag van de chauffeurs van fleetowners, wat leidt tot een lager risicoprofiel op de langere termijn. Niet alleen kunnen de verzekeringskosten daardoor maandelijks met 35% dalen, maar ook zijn er meer kostenbesparingen te realiseren voor de ondernemer. Het Traksi-platform wil de komende jaren verder ontwikkelen in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Roemenië en Hongarije, alsmede de landen van de Nordics (Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, IJsland).
Belang intermediair voor Traksi
Maurits Basters, oprichter van Bouy en Traksi: “Bij Traksi geloven we in de professionaliteit van het intermediair. Zij kennen de klanten en hebben een brede kennis op het gebied van verzekeren van wagenparken en zzp’ers met één auto. Het product van Traksi is namelijk een adviesproduct, waarbij de expertise van het intermediair een belangrijke rol speelt. Daarom is het voor ons meer dan logisch om samen te werken met Söderberg & Partners, die een sterke positie in de (Europese) intermediaire markt heeft. Met S&P als partner vergroten wij onze mogelijkheden op het gebied van distributie en toekomstige expansie, zowel nationaal als internationaal. Onze data-gedreven Traksi Hub en onze underwriting beginselen zijn hierin key factoren voor het succes.”
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.