Serviceprovider beïnvloedt kantoorrendement positief

0

In de categorie grote serviceprovider Hypotheken krijgt De Financiële Makelaar de hoogste waardering in het landelijke DFO Serviceprovidersonderzoek. 84% van de deelnemers aan dit onderzoek geeft aan dat de samenwerking met de serviceprovider een positief effect heeft op het kantoorrendement.

Dit jaar hebben 1.073 financieel dienstverleners deelgenomen aan het DFO Serviceprovidersonderzoek naar de waardering voor de prestaties van serviceproviders. Zij hebben hun ervaringen met de provider(s) waar zij daadwerkelijk samenwerken gedeeld. In de resultaten maakt DFO onderscheid tussen serviceproviders op het gebied van hypotheken, schade en kredieten. De categorie Hypotheekfranchise is daar dit jaar aan toegevoegd. Van de deelnemers geeft 84% aan dat hun samenwerking met de serviceprovider een positief effect heeft op het rendement van het kantoor.

In de categorie kleine serviceproviders Hypotheken tot 700 kantoren komt LNI als winnaar uit de bus. Winnaar in de categorie Grote serviceproviders Schade is Voogd & Voogd, winnaar in de categorie Serviceproviders Kredieten is Krediet Service Center en in de nieuwe categorie Hypotheekketens wint Financieel Fit Groep (voorheen De Hypotheekadviseur).

Grote verschillen

Het valt Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO, dit jaar vooral op dat de verschillen in de waardering voor serviceproviders groot zijn. “Zo zie je bij bepaalde serviceproviders door de jaren heen sterke schommelingen in de kwaliteit van dienstverlening, terwijl ander serviceproviders juist een stabiele kwaliteit van dienstverlening laten zien. Ook zie je dat binnen één serviceprovider bepaalde onderdelen van de dienstverlening veel beter ontwikkeld zijn dan andere onderdelen. Wat de beste serviceprovider is, hangt dus ook sterk af van de specifieke behoefte van het kantoor.”

Toekomst

Oosterbaan verwacht verder dat de impact die serviceproviders gaan hebben op de concurrentiepositie, op de breedte van de dienstverlening en op de kwaliteit van de bedrijfsprocessen voor de assurantiekantoren snel groter zal worden. “Ook het effect op het rendement van het financieel advieskantoor dat gebruik maakt van de diensten van de voor zijn kantoor meest geschikte serviceprovider, zal toenemen. Veel serviceproviders zijn tevens gevolmachtigden. Wij voorzien dat de dienstverlening van de serviceprovider op termijn wel steeds minder gefinancierd zal kunnen worden uit de tekencommissie. Dat zal ook de relatie tussen deelnemers en serviceproviders met schadevolmacht doen veranderen”.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.