Screw it… let’s do it!

0

“De menselijke touch die in het verleden vaak ontbrak komt gelukkig steeds vaker om de hoek kijken binnen de financiële dienstverlening. Het belang van de klant en daarmee de adviseur staat steeds meer voorop.”

Auteur: Indra Frishert, commercieel directeur bij Dazure

De markt staat tijdens de coronacrisis niet stil. Integendeel, ook in 2021 en daarna zal het thuiswerken een belangrijke rol innemen. Er zal steeds vaker online advies worden gegeven. Deze digitalisering biedt ook kansen! Natuurlijk is bij online advies het contact minder persoonlijk, maar het is wel laagdrempeliger en kan overal gegeven worden. Het is tijdbesparend en daardoor kostenefficiënt. Daarnaast is de coronacrisis een kans voor emancipatie. Uit gezamenlijk onderzoek van de Universiteit van Utrecht, de Universiteit van Amsterdam en Radboud blijkt dat tijdens de lockdown in april 2020 22% van de vaders meer voor hun kinderen zijn gaan zorgen dan daarvoor. In juni liep dit zelfs op tot 31%.

Ook het gevoel voor solidariteit is groter geworden en zal blijven groeien. Veel bedrijven nemen hun verantwoordelijkheid door bijvoorbeeld net zoals wij het schoonmaakteam toch aan het werk te houden, niet op kantoor maar bij de thuiswerkers.

Meer menselijke touch

Wat verder opvalt is dat er ondanks alles stabiliteit is en waarschijnlijk blijft. We hebben een economische krimp van historische proporties meegemaakt met ongekende, ingrijpende maatregelen maar toch staat de samenleving nog steeds niet op instorten. We blijken heel flexibel. Wij denken dat dit zal aanhouden en dat er tal van nieuwe initiatieven, ideeën en bedrijven zullen ontstaan. Het moet anders kunnen. Wij denken dat ‘goed’ geld verdienen belangrijker is dan veel geld verdienen en het tevreden houden van aandeelhouders. Steeds meer ondernemers kijken vanuit menselijk oogpunt en minder naar de kleine lettertjes.

De menselijke touch die in het verleden vaak ontbrak, komt gelukkig steeds vaker om de hoek kijken binnen de financiële dienstverlening. Het belang van de klant en daarmee de adviseur staat steeds meer voorop. Door bijvoorbeeld bij een claim binnen de Carentz-periode toch een uitkering te doen. Door producten te ontwikkelen die je aan zou willen bieden aan je dierbaren. Bijvoorbeeld een overlijdensrisicoverzekering die de premie niet alleen voor nieuwe klanten verlaagt, maar ook voor bestaande klanten.

Bij Dazure werken we al twaalf jaar met deze menselijke touch en wij verwachten (en vooral: hopen) dat meer bedrijven deze richting op gaan.

Deze column werd voor het eerst gepubliceerd in de InFinance-special Kansen & Visies 2021.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.