Robotadvies krijgt adviseur er niet onder

0

Verreweg het grootste deel van de InFinance-lezers is positief gestemd over de dreigende concurrentie van (advies)robots. 81% ziet zichzelf binnen vijf jaar niet ‘weg-gerobotiseerd’.

Onze laatste poll sloot naadloos aan bij het thema van hypotheekcongres HypoVak: ‘Robot of Futureproof?’. Overeenkomend met de positieve sfeer op HypoVak zijn ook de lezers van InFinance niet bank dat hun adviespraktijk in de komende vijf jaar wordt overgenomen door automatisering.

De menselijke factor blijft van belang. 81% ziet zichzelf nog steeds relevant in het vakgebied over vijf jaar, terwijl 19% wel bang is dat de eigen werkzaamheden overbodig gaan worden.

Serviceabonnement

Inmiddels staat een nieuwe poll online op InFinance.nl, getiteld: ‘Het bewust niet aanbieden van een serviceabonnement is niet in het belang van de klant’. De Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH) constateerde na een onderzoek onder de eigen leden dat het aanbieden van een serviceabonnement voor hypotheekklanten geen gemeengoed is. Maar is een serviceabonnement niet het beste voor de klant? Klanten worden niet getriggerd een updategesprek aan te gaan als ze daarvoor apart moeten betalen.

Laat het weten in de poll, die u ook onderaan dit artikel vindt, of geef uw inhoudelijke reactie onderaan deze pagina.

Het bewust niet aanbieden van een serviceabonnement is niet in het belang van de klant

Bekijk resultaten

Laden ... Laden ...

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.