Reaal lanceert nieuwe commercials

0

Reaal lanceert op 1 maart een nieuwe commercialcampagne op televisie en internet. De campagne begint met een spotje over de overlijdensrisicoverzekering.

Bart Janknegt, Directeur Marketing & Distributie bij Reaal: “De commercial speelt in op de financiële veerkracht die mensen hebben als de verzekeringen goed geregeld zijn. Dat kunnen ze checken op hun mobiel. En past een andere verzekering beter of kunnen ze besparen, dan staat de financieel adviseur klaar om hen verder te adviseren. Of ze kunnen direct een polis afsluiten.”

Gedurende de campagneperiode komen verschillende verzekeringsproducten aan bod waaronder de nabestaandeverzekering (overlijdensrisicoverzekering). JanKnegt: “In de eerste commercial is een gezin te zien dat de wereld beleeft als een (veerkrachtige) trampoline. De kijker wordt gestimuleerd om ook in beweging te komen en de online Nabestaandencheck te doen. Met deze tool kunnen consumenten er onder meer achter komen wat de financiële gevolgen zijn bij overlijden. Vervolgens kan de gebruiker direct contact opnemen met de financieel adviseur voor een adviesgesprek via de adviseurzoeker. Of direct afsluiten via de website.”

Optimisme

Uit onderzoek onder consumenten blijkt volgens Janknegt dat de doelgroep optimisme waardeert en behoefte heeft aan relevante informatie, gemak en de mogelijkheid tot eigen initiatief. “Reaal richt zich daarom in zijn commercials op het positieve gevoel. Onze doelgroep wil niet in angst leven, maar verlangt juist naar genieten in het hier en nu. Hier spelen we op in door hen de producten en tools te bieden om zelf aan het stuur te zitten en dat vrije, zorgeloze gevoel te ervaren. Zoals de Nabestaandencheck.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.