Reaal gaat communiceren middels chatbot

0

Reaal gaat een chatbot inzetten om, naar eigen zeggen, het serviceniveau naar klanten verder te verhogen. Volgens de verzekeraar is dit een stap op weg naar een volledig nieuw digitaal Reaal.

Hiervoor heeft start-up Embot voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie. Constant Moolenaar, director Customer Services bij Vivat: “Vanuit Reaal zochten wij naar een geavanceerde chatbot die eenvoudige vragen van onze klanten kan beantwoorden. Hierdoor houden medewerkers van het contact center meer tijd over om klanten, met de wat ingewikkeldere vragen, nog beter te helpen.”

Intelligent

De oplossing van Embot sprong er  volgens Moolenaar uit door de intelligente taaltechnologie, waardoor er ook bij verschillende schrijfwijzen snel automatisch juiste antwoorden kunnen worden gegenereerd. “Daarnaast blinkt Embot uit door het zelflerend vermogen van de technologie, waardoor de chatbot steeds slimmer wordt naarmate het aantal interacties toeneemt. Wij zien hier nog veel toepassingsmogelijkheden voor de nabije toekomst; denk bijvoorbeeld aan een koppeling met voice assistants. Maar chatbot-technologie is uiteraard ook erg interessant voor de andere labels van Vivat. De inzet van een chatbot, om het klantcontact naar een nog hoger niveau te tillen, is dan ook een logische volgende stap op weg naar een volledig nieuw digitaal Reaal.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.