Rabobank introduceert nieuwe merkcampagne

0

Rabobank introduceert een nieuwe merkcampagne. Onder de tagline ‘Onze bank’ zet de bank naar eigen zeggen nog sterker in  op haar unieke coöperatieve mentaliteit.

De nieuwe campagne zet de 2.3 miljoen leden van Rabobank in het zonnetje en is de eerste in de nieuwe look & feel die de bank ook voor toekomstige campagnes zal gebruiken. In deze campagnes gaat de coöperatieve bank laten zien hoe zij door te luisteren en samen te werken een verschil maakt voor klanten, leden en de samenleving.  De merkcampagne gaat vandaag van start.

Leden

“Onze vernieuwde campagnes spelen in op wat ons al meer dan 125 jaar uniek maakt: onze coöperatieve mentaliteit”, aldus Chris Kersbergen, Global Head of Brand bij Rabobank. “We zijn de enige bank in Nederland met leden in plaats van aandeelhouders. Onze leden, die allemaal ook klant zijn, vertellen ons wat er in hun wereld speelt. Bijvoorbeeld in onze ledenraden, maar ook via acties zoals Rabo ClubSupport. Zo praten onze leden mee over waar wij onze tijd, kennis en geld in steken. Dit zetten we ook om in daden. Afgelopen jaar hebben wij bijvoorbeeld een vijftal coöperatieve initiatieven, ter waarde van 400 miljoen euro, gelanceerd om onze klanten en leden te helpen verduurzamen. Ook dragen wij via de Rabo Sportactie 125 euro bij aan de sportcontributie van jonge klanten. Dat maakt Rabobank niet zomaar een financiële instelling, maar een bank die een beetje van ons allemaal is.”

Campagnes

De eerste campagne met de nieuwe identiteit zet de leden van Rabobank in de schijnwerpers. Kersbergen: “In deze introductiecampagne stellen we onze leden voor aan Nederland  en vertellen wij hoe zij van Rabobank onze bank maken. Veel van de figuranten in de commercial zijn echte leden van Rabobank. Deze campagne is dus echt een coproductie met onze leden.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.