Papierloos lenen bij Freo

0

Rabobankdochter Freo kan klanten die hiervoor expliciet toestemming geven, nu ook geheel papierloos aan een lening helpen. Die toestemming voorziet erin dat de kredietverstrekker eenmalig via de Freo Aanlever App persoonsinformatie van de klant kan binnenhalen die op basis van brondata is gegenereerd.

Met de Aanvraag app kan de klant Freo toestemming geven om data zoals loongegevens, pensioengegevens en bankgegevens eenmalig te gebruiken om een offerte te kunnen aanbieden. Deze documenten moesten tot op heden stuk voor stuk geüpload worden.

Informatieverzoeken verleden tijd

Door deze automatiseringsslag is er meer zekerheid dat de juiste data om een leenaanvraag te beoordelen wordt aangeleverd. Hierdoor is de kans op fouten volgens Freo-directeur Ron van Vliet geminimaliseerd en worden offertes sneller verwerkt. “Voorheen leverde ongeveer 30% van de klanten in één keer de juiste stukken aan. In de andere gevallen moeten we dus contact zoeken om de juiste spullen aangeleverd te krijgen. Het kost de consument tijd om alle juiste papieren die nodig zijn voor een leenaanvraag te verzamelen. De kans op fouten is dan groot. In de praktijk zit de klant niet te wachten op nieuwe informatieverzoeken van ons. Deze innovatieve stap scheelt enorm veel gedoe en zorgt voor een min of meer foutloos traject.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.