Overgrote meerderheid blijft trouw aan huidige autoverzekeraar

0

Het overgrote deel van de klanten (93%) wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen van Multiscope.

Multiscope: “De klanthistorie en de intentie om klant te blijven in de komende 12 maanden brengen samen de loyaliteit van de Nederlandse autobezitters in kaart. De klanthistorie staat voor hoelang klanten al aangesloten zijn bij een verzekeraar. Deze twee variabelen zijn samen weergegeven in een loyaliteitsmatrix.”

Gemiddelde klanthistorie is 16 jaar

Automobilisten blijven gemiddeld bijna 16 jaar trouw aan hun huidige autoverzekeraar. Ruim negen op de tien automobilisten (93%) zijn van plan om het komende jaar klant te blijven bij de huidige verzekeraar. Met andere woorden, het overgrote deel van de verzekerden heeft geen plannen om van autoverzekeraar te veranderen.

Interpolis langste klanthistorie

Vier autoverzekeraars springen eruit met zowel een bovengemiddelde intentie als een bovengemiddelde klanthistorie: Interpolis, Univé, Centraal Beheer en ZLM. Opvallend is dat de grotere autoverzekeraars van Nederland tot deze groep behoren. De klanten van Interpolis zijn gemiddeld al ruim 24 jaar klant. Interpolis heeft daarmee de langste klanthistorie van alle autoverzekeraars. Aon volgt op de tweede plaats, met een gemiddelde historie van ruim 23 jaar.

Allianz Direct heeft de laagste intentie

Zeven verzekeraars scoren zowel onder het gemiddelde op intentie als op klanthistorie. Allianz Direct heeft met 87% de laagste intentie van alle autoverzekeraars in de markt. Klanten van Promovendum en InShared zijn gemiddeld het kortst klant, met een gemiddelde historie van slechts 6 jaar.

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.