Oudere ‘ik’ geeft stof tot nadenken

0

Initiatieven om de interesse in pensioen te verbeteren, hebben meestal maar een klein beetje effect. Toch is er volgens Olaf Geysendorpher van provencontext.nl een bewezen manier die in de praktijk nog maar nauwelijks wordt gebruikt: rimpels tonen.

In zijn blogs voor InFinance legt Olaf Geysendorpher de link tussen marketing, communicatie, consument en financiën. In zijn eerste blog zoomt hij met een interessant Virtual Reality experiment in op de pensioencommunicatie. Conclusie van dit experiment: wanneer we visueel geconfronteerd worden met onze ouderdom, zijn we bereid extra geld opzij te zetten voor ons pensioen.

Grijze haren

Geysendorpher “Voor een deel wisten we dit natuurlijk al. Er moet namelijk een verklaring zijn voor het feit dat veel mensen pas rond hun 35e tot 40e starten met nadenken over hun pensioenkapitaal. Dit zou zo maar iets te maken kunnen hebben met de grijze haren en rimpels die we in de spiegel zien verschijnen.”

Lees hier de column van Olaf Geysendorpher

Nooit meer financieel nieuws missen? Kies welk platform het best bij u past en volg InFinance op:
Facebook, Twitter en/of LinkedIn

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.