Online bankieren populair onder oudere klanten

0

Oudere klanten van ABN Amro bankieren vaker dan gemiddeld via internet. In 2017 maakte 90% van de klanten ouder dan 65 jaar hiervan gebruik. Voor alle particuliere klanten samen lag dit gebruik in 2017 op 86%. Mobiel bankieren op de smartphone is echter een stuk minder populair onder senioren.

Slechts 26% van de particuliere senioren hanteerde de smartphoneservice in 2017, waarbij ze ver achterbleven bij alle klanten. Daarvan maakte 66% (+5%) gebruik van mobiel bankieren op de smartphone. Uit het onderzoek van ABN Amro blijkt dat senioren hiervan minder de toegevoegde waarde ervaren. Desondanks nam in vergelijking met een jaar eerder het gebruik van mobiel bankieren door senioren met 8% toe. Onder ouderen groeide het gebruik daarmee sterker dan bij alle particuliere klanten.

Financiële zorgcoach

ABN Amro zet financiële zorgcoaches in die oudere en minder mobiele klanten op locatie extra ondersteuning bieden. Bijvoorbeeld aan klanten voor wie de stap naar online bankieren groot is. De banken, overheid en andere relevante partners hebben zich kortgeleden verenigd in de alliantie ‘Veilig financieel ouder worden’, om gezamenlijk te werken aan de aanpak van financieel misbruik.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.