Omgaan met dementie bij klantcontact

0

Rabobank, ING, ABN Amro en Volksbank laten hun medewerkers de online training ‘dementie bij de bank’ volgen. Daarin leren de medewerkers in 15 minuten hoe ze de signalen van dementie bij klanten kunnen herkennen én hoe ze hier goed op kunnen reageren.

De trainingen zijn onderdeel van het programma ‘Samen dementievriendelijk’, een gezamenlijk initiatief van Alzheimer Nederland, pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM en het ministerie van VWS. De training ‘Goed omgaan met dementie bij de bank’ is in nauwe samenwerking met de Rabobank tot stand gekomen.

“Vanwege de vergrijzing verdubbelt het aantal mensen met dementie de komende 20 jaar naar meer dan een half miljoen. Zeventig procent van de mensen met dementie woont thuis, zij regelen zo lang mogelijk zelf hun financiële zaken, maar hebben hier wel extra hulp en aandacht bij nodig. De campagne moet gaan bijdragen aan de verbetering van bankmedewerkers voor mensen met dementie”, aldus de initiatiefnemers.

Hoffelijk leeromgeving

Dementie herkennen en de vaardigheden ontwikkelen om met deze groep mensen om te gaan, vindt Edwin Deijs, directeur relatiebeheer bij Hoffelijk, een belangrijke toegevoegde waarde hebben voor de leeromgeving van de opleider. “Om die reden hebben wij de algemene e-learning van Samen dementievriendelijk een aantal maanden geleden al gekoppeld aan de leeromgeving waarin onze cursisten Permanent Actueel volgen. Dat hebben we nu ook gedaan met de nieuwe e-learning speciaal voor bankmedewerkers.”

De online training is ook gratis te volgen op www.samendementievriendelijk.nl/bank

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.