Ohra neemt na tien jaar afscheid van pechvogels Rob en Els

0

Rob en Els waren tien jaar lang de hoofdrolspelers in de reclamecampagnes van Ohra, waarbij met name Rob altijd pech had en de verzekeraar de oplossingen bood. Nu neemt Ohra afscheid van het onhandige stel. Binnenkort lanceert de verzekeringsmaatschappij in samenwerking met haar creatieve partner Joe Public Take-Away Advertising een nieuw campagneconcept.

De zorg- en autoverzekering was in 2012 de start van de carrière van het bekende reclameduo met een gebroken nek voor Rob door een auto-ongeluk op weg naar de wintersport in Oostenrijk. December 2021 eindigde deze loopbaan letterlijk met het ontslag van Rob in de commercial over de Fysio Meeneemservice. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelde Ohra en Joe Public een afscheidscampagne.

Gouden Loeki nominaties

De campagnes van Ohra met het onhandige stel Rob en Els waren opvallend en populair. Dit blijkt uit de zeven Gouden Loeki Top 10 finaleplekken die de verzekeraar hier van de Nederlandse kijker voor kreeg. Ook afgelopen vrijdag stond Ohra weer in de finale van De Gouden Loeki. Dit keer voor de commercial in de corona-teststraat rondom hun autoverzekering. Brenda Gerritsen-Brouns, manager Merk & Communicatie: “We zijn heel trots op het succes van de campagnes met Rob en Els en zijn Joe Public en de acteurs daar heel dankbaar voor. We stoppen op het hoogtepunt en grijpen dit moment aan om zeer binnenkort met iets nieuws te komen. Met deze campagnes hebben we aan heel Nederland laten zien dat je bij ons altijd kunt rekenen op een directe oplossing. Of het nu via onze handige app is, via een uniek verzekeringsproduct of via directe hulp van onze website of contactcenter.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.