NN en Mauritshuis verlengen samenwerking

0

Al vijf jaar is NN hoofdpartner van het Mauritshuis in Den Haag. Deze samenwerking is voor de komende drie jaar verlengd. In 2022 bestaat het Mauritshuis precies 200 jaar als museum, dé gelegenheid om met creatieve concepten en innovaties verder te bouwen aan het aantrekken van een nieuwe en jongere doelgroep. NN ondersteunt volgend jaar ook verschillende Jubileum-projecten.

Dailah Nihot (links), lid van de Management Board van NN Group: “Al vijf jaar zijn we trotse partner van het Mauritshuis en we kijken ernaar uit onze samenwerking de komende drie jaar voort te zetten. Speciale en innovatieve concepten zoals de app Rembrandt Reality, het muzikale project Bekijk het Mauritshuis met je oren en de digitale geurrondleiding Vervlogen geuren in kleuren, sluiten goed aan bij ons doel om te helpen kunst en cultuur toegankelijk te maken voor iedereen, en zo een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving.”

Eeuwenoude kunst

Martine Gosselink (rechts), algemeen directeur van het Mauritshuis: “Bij zowel NN als het Mauritshuis draait het om mensen. Zonder publiek komen onze schilderijen immers niet tot leven. Alleen als we het verhaal achter die eeuwenoude kunst openbaar en relevant maken, gebeurt er iets. NN en het Mauritshuis begrijpen dat kunst verbindt. Want de behoeften, wensen en emoties van de mensen op onze schilderijen verschillen in wezen niet zo veel van die van ons nu. En als ze juist wel verschillen, is ook dat interessant.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.