NN: ‘Dertig procent schademeldingen Limburg afgehandeld’

0

Volgens Nationale-Nederlanden ligt de afhandeling van de schademeldingen een maand na de overstromingsramp in Nederland en België vol op koers en herstelwerkzaamheden zijn en worden voor de komende weken en maanden ingepland.

“Nationale-Nederlanden en de labels Ohra, ABN Amro Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren helpen hun klanten maximaal waar dit mogelijk is. Het aantal schademeldingen stabiliseert zich op ruim 2000 particulieren en ruim 500 zakelijke. Bij onze zuiderburen heeft NN België ondertussen bijna 2000 meldingen gehad van klanten. Hiervoor heeft het direct na de overstroming haar mobiele kantoor naar de getroffen regio gestuurd”, aldus der verzekeraar.

Voorschotten

In Nederland zijn nu volgens NN ongeveer een derde van de schademeldingen, zowel zakelijke als particuliere, afgehandeld. “Wanneer dit direct mogelijk is, is er direct uitgekeerd, zijn er voorschotten verleend, maar zijn er soms ook claims afgewezen. De Schade Managers Thuis en experts zijn vanuit lokale vestigingen een grote diversiteit aan claims tegen gekomen. Van ondergelopen kelders met de hele huisraad drijvend in het water, een groot stroomloos zeeaquarium tot en met weggedreven en -gesleepte auto’s. Experts hebben een luisterend oor geboden als de emoties hoog opgelopen waren en advies gegeven over wat wel en niet gedekt was met de diverse verzekeringen. Dit leidde zo nu en dan tot helaas teleurstellend nieuws, maar soms was er meer mogelijk dan klanten zelf dachten. Daarnaast zijn op locatie inventarisaties gemaakt van de herstelwerkzaamheden, waarna herstelplanners dit in gang hebben gezet en de eerste noodzakelijke werkzaamheden zijn afgerond.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.