Nibud-cursus voor Aegon-medewerkers

0

Medewerkers van Aegon mogen onder werktijd de online training ‘Hulp bij je geldzaken’ van het Nibud volgen. Daarin leren de medewerkers hoe zij mensen in hun omgeving kunnen helpen bij financiële problemen. Door vroegtijdige hulp kunnen problematische schulden worden voorkomen.

De online training is speciaal voor Aegon-medewerkers aangepast en bestaat uit acht lessen. De training leert hoe je iemand kunt helpen met het creëren van overzicht en het maken van keuzes. Maar ook wat je als vrijwilliger wel en niet kunt doen. Tot slot krijgt de deelnemer informatie over het pakket aan noodmaatregelen van de overheid. Inmiddels zijn al bijna driehonderd medewerkers van Aegon en haar dochterondernemingen aan de slag gegaan met de online training van het Nibud.

Geen adviestaak

Aegon benadrukt dat de training mensen niet opleidt tot professioneel financieel adviseur. “Het coronavirus richt grote menselijke en financiële schade aan. De kans dat straks in je eigen omgeving familie of vrienden het moeilijk hebben met hun financiële situatie, is helaas groot. Onze medewerkers hebben natuurlijk affiniteit met financiële dienstverlening, maar zijn lang niet allemaal geschoold in het geven van praktische hulp bij geldzaken. De Nibud-training geeft hen het benodigde zetje om wat te kunnen betekenen voor hun eigen omgeving”, aldus Maarten Edixhoven, CEO van Aegon Nederland

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.