Nederlander bepaalt inhoud verzekering

0

Nederlanders kunnen de komende maanden zelf meebeslissen over de inhoud van verzekeringen. Online verzekeraar De Nederlanden van Nu heeft hiervoor een website gelanceerd waar iedereen kan stemmen op stellingen over verzekeringen. Ook zelf ideeën aandragen is mogelijk.

De Nederlanden van Nu is hiermee één van de weinige verzekeraars die Nederlanders op zo´n grote schaal en zo openlijk betrekt bij het aanpassen van haar verzekeringen.

“Verzekeringen worden nog vaak als ‘ingewikkeld en lastig’ ervaren en dat moet echt veranderen”, aldus Arjen Dijkstra, directeur van De Nederlanden van Nu. “Wij vinden het belangrijk om Nederlanders zoveel mogelijk te betrekken bij het bepalen van onze verzekeringen. Zo weten wij echt wat de consument bezig houdt, in plaats dat een paar knappe koppen dat in een achterkamertje bedenken.”

Op crowdsourcen.nederlandenvannu.nl kunnen geïnteresseerde Nederlanders aangeven wat ze belangrijk vinden in een verzekering en wat niet. Om het gemakkelijk te maken, legt De Nederlanden van Nu steeds een aantal stellingen voor waar mensen het mee eens kunnen zijn of juist niet. Daarnaast worden consumenten van harte uitgenodigd hun eigen ideeën in te brengen. Daar kan vervolgens weer door anderen op gereageerd worden.

Op basis van deze reacties past De Nederlanden van Nu haar verzekeringen aan. Arjen Dijkstra verwacht niet dat mensen onmogelijke dingen verwachten van een verzekeraar: “Toen we begonnen met het aanbieden van verzekeringen hebben we ook aan Nederlanders gevraagd wat ze belangrijk vinden in een verzekering en wat ‘flauwekul’. Wij hebben toen ervaren dat Nederlanders goede adviseurs zijn met een duidelijke mening over verzekeringen.”

Zo heeft De Nederlanden van Nu geen speciale dekking voor honden- en katten op haar autoverzekering en geven ze geen geld uit aan dure TV-reclames. “Maar het is ook niet zo dat we automatisch álles doen wat de klant wil. We houden onze verantwoordelijkheid om op verantwoorde wijze verzekeringen aan te bieden.”, aldus Dijkstra. “Als mensen bijvoorbeeld zouden vragen om een gratis verzekering, dan gaan we daar niet in mee. Maar als het merendeel van de Nederlanders het onzin vindt om te betalen voor een haal- en brengservice bij kleine schades, dan moet je daar in onze beleving als verzekeraar wel naar luisteren. Dat noemen wij verzekeren zonder flauwekul.”

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.