Nazorg en beheer kansrijke thema’s

0

Op het gebied van nazorg en beheer ligt voor de hele hypotheekbranche een kans om de klantbediening te verbeteren en vertrouwen te winnen bij klanten, zo blijkt uit het doorlopende hypotheekmarkt-onderzoek van Nationale Hypotheekbond.

In het onderzoek worden Nederlandse geldverstrekkers door intermediairs beoordeeld op diverse tevredenheidsaspecten zoals beheer, het faciliteren van nazorg, klachtafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten, innovatie in producten, dienstverlening en duidelijkheid in communicatie.

Algemene verbeterpunten

Uit het 2019-onderzoek van De Nationale Hypotheekbond komt een aantal verbeterpunten van geldverstrekkers naar voren. “Geldverstrekkers kunnen zich vooral op het gebied van nazorg en beheer echt onderscheiden in de samenwerking met adviseurs. Daar ligt voor de hele hypotheekbranche een kans om de klantbediening te verbeteren en vertrouwen te winnen bij klanten. Er zijn veel actuele thema’s waar geldverstrekkers adviseurs kunnen ondersteunen in nazorg en kunnen inspelen op life events zoals bij aflossingsvrije leningen, ORV premies, risicoklasse daling en rentemiddeling”, zegt Jeroen Oversteegen, directeur bij De Nationale Hypotheekbond.

Munt beste geldverstrekker

Munt Hypotheken is door de deelnemende adviseurs aan het doorlopende hypotheekmarkt-onderzoek van Nationale Hypotheekbond, uitgeroepen tot beste geldverstrekker van 2019. Florius en Obvion maken de top drie compleet. Winnaar Munt wordt door de deelnemende adviseurs vooral geroemd voor het aanvraag- en acceptatieproces, rente- en aflosfaciliteiten en op duidelijkheid in communicatie. Directeur van Munt Hypotheken Ellen Hensbergen (foto) noemt de prijs ‘een mooi compliment voor alle medewerkers.’

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.