Movir geeft online inzicht in aov-aanvraag

0

Arbeidsongeschiktheidsverzekeraar Movir introduceert een nieuwe toepassing op haar extranet. Verzekeringsadviseurs kunnen vanaf nu online de actuele status van hun aov- aanvraag inzien. Hierdoor verbetert de informatievoorziening naar de klant en kan de adviseur sneller reageren als van hem een actie wordt verwacht.

Eerder dit jaar rolde de aov-verzekeraar uit Nieuwegein haar nieuwe extranetomgeving uit, waarin als groot verbeterpunt een online offerteprogramma was voorzien. Dit biedt de adviseur altijd de meest actuele gegevens en premietabellen. Met statusinformatie heeft de adviseur nu ook een gedetailleerd inzicht in het verloop van zijn aov-aanvraag.

Ook staat aangegeven wanneer er een actie van de zijde van de adviseur nodig is. Een aanvraag is onderverdeeld in vier mogelijke hoofdstatussen (‘verwerkt’, ‘in behandeling’, ‘afgewezen’, ‘ingetrokken’), waarvan de status ‘in behandeling’ gedetailleerde informatie biedt over de het aanvraagproces.

Uit de laatste tevredenheidsmeting onder adviseurs die Movir jaarlijks uitvoert, kwam naar voren dat de kwaliteit van het extranet een aandachtspunt was. Er is daarom het afgelopen jaar hard gewerkt aan een geheel; vernieuwde, up-to-date omgeving. Uit tevredenheidsmetingen onder verzekerden over het acceptatieproces blijkt ook dat men informatie over het verloop van de aanvraag belangrijk vindt. De investering levert dus een win-win op; zowel voor de adviseur als voor de verzekerde.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.