Met elkaar aandacht voor de klant houden

0

‘Als geldverstrekkers en adviseurs gebruikmaken van brondata ontstaat er meer ruimte voor persoonlijk advies. Zo kunnen ze nog meer tijd besteden aan hun klanten in plaats van aan het proces. Een mooie kans om dit met elkaar in 2021 verder uit te breiden en te omarmen.’

‘Digitalisering verandert ook de rol van binnendienstmedewerkers op het advieskantoor’

Auteur: Stefan van Engen, Manager Commercie & Communicatie bij Argenta Nederland

Samen hebben we in de keten stappen gemaakt met het digitaliseren van het hypotheekproces, zoals het gebruik van brondata bij de hypotheekacceptatie. Een mooie kans om dit met elkaar in 2021 verder uit te breiden en te omarmen. Ons doel daarbij is om het aanvraagproces voor hypotheken makkelijker te maken en sneller duidelijkheid te geven aan klanten.

Binnendienst

Als geldverstrekkers en adviseurs gebruikmaken van brondata ontstaat er meer ruimte voor persoonlijk advies. Zo kunnen ze nog meer tijd besteden aan hun klanten in plaats van aan het proces. Digitalisering verandert ook de rol van binnendienstmedewerkers op het advieskantoor. Als spin in het web rond de klantportefeuille vormen zij een belangrijke schakel in het contact met klanten. Het initiatief ‘Client Officer’ heeft hiervoor een platform gecreëerd voor het delen van kennis en ervaringen om de kansen van digitalisering te zien. Dat geeft binnendienstmedewerkers nog meer tijd om aandacht te besteden aan de klant in plaats van aan administratieve taken. Dit initiatief blijft Argenta dan ook van harte ondersteunen in 2021.

Kennis

Ook het investeren in kennis blijft belangrijk. Kijk maar naar alle wijzigingen in wet- en regelgeving die op ons afkomen. Bij Argenta organiseren we regelmatig kennissessies, zoals over de discussies en misstanden in de eigenwoningregeling. Aan het aantal deelnemers en de reacties merken wij de behoefte aan dit soort sessies. Dit biedt ook nieuwe advieskansen.

Voor 2021 liggen er weer mooie kansen in het verschiet. In een markt met volop keuze voor klanten en adviseurs. Laten we met elkaar aandacht voor de klant houden. Als vaste speler op de Nederlandse markt kunnen klanten en adviseurs in 2021 in ieder geval blijven rekenen op Argenta.

Deze column werd voor het eerst gepubliceerd in de InFinance-special Kansen & Visies 2021.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.