
Ruim 90% van de deelnemers aan de woekerpolisclaim met een polis van Aegon of ASR is akkoord gegaan met hun persoonlijke compensatievoorstel.
Daarmee is voldaan aan de minimumeis om de overeenkomst uit te voeren die de Consumentenbond, ConsumentenClaim, Stichting Woekerpolisproces, Vereniging Woekerpolis.nl en Wakkerpolis sloten met ASR. Het akkoord dat ASR in november 2023 sloot met vijf belangenorganisaties over een finale regeling voor aangesloten klanten met beleggingsverzekeringen van Aegon en ASR is definitief. CEO Jos Baeten (foto): “Voldoende klanten zijn akkoord gegaan met een persoonlijk aanbod. Dit betekent dat alle procedures van deze vijf belangenorganisaties tegen Aegon en ASR worden stopgezet en dat ASR over gaat tot het uitvoeren van een eigen regeling voor schrijnende gevallen en voor klanten die niet zijn aangesloten bij een van de vijf belangenorganisaties en die niet eerder een vergoeding hebben gehad.”
Consumentenbond
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: “Er is ontzettend hard gewerkt om deelnemers een persoonlijk aanbod te kunnen doen. Dat betaalt zich uit: de vereiste 90% is heel snel behaald. Voor deze consumenten kan het boek nu echt bijna dicht.” Na ASR bereikten de belangenorganisaties ook schikkingen met achtereenvolgens Nationale-Nederlanden, Achmea, Reaal en De Goudse. Molenaar: “Hopelijk komt er ook snel duidelijkheid voor de deelnemers met woekerpolissen van deze verzekeraars.”
Uitbetaling
De Consumentenbond benadrukt dat het nog wel even kan duren voordat iedereen het geld op zijn rekening heeft staan. Ze adviseert consumenten die hun aanbod nog niet hebben geaccepteerd, dat zo snel mogelijk alsnog te doen. Zo kunnen zij zonder vertraging in het uitbetalingsproces worden meegenomen.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.